FANDOM

[1]

&nbsp Pikachu es un pokemon de tipo elèctric intruduit a la primera generació.Evoluciona a Raichu i,a partit de la segona generació la seva preevolucio es Pichu.

Es el pokemon mes conegut de la historia,ja que es l'acompanyant de l'Ash Kechum a la serie

EtimologiaEditar

El seu nom prové de la unió de les paraules en japonès pika, que és el nom d'un lagomorf (l'ordre al qual pertanyen conills i llebres) d'origen a Amèrica del Nord i Àsia, els ochotónidos, i chuchu que és l'onomatopeia japonesa per al so dels ratolins.

A Hispanoamèrica, es té la creença errònia que el nom es deu a una cadena muntanyosa mexicana, la Serra de Picachos, famosa coincidentment pels seus rosegdors.

BiologiaEditar

Pikachu emmagatzema una gran quantitat d'electricitat en les seves galtes. Aquestes semblen carregar elèctricament durant la nit mentre dorm. Les galtes de Pikachu també poden ser recarregades mitjançant una descàrrega elèctrica, com s'ha pogut observar en alguns episodis de la serie. De vegades deixa anar unes petites descàrregues quan s'acaba de despertar.

FilosogiaEditar

Pikachu és un petit rosegador la morfologia es troba basada en un animal anomenat pika, el qual és parent dels conills i habita principalment en les praderies nord-americanes.

El seu cos és de color groc amb ratlles cafè en la seva esquena i la base de la cua, amb la punta dels seus orelles de color negre, i pols elèctrics vermells en les seves galtes.

Té una cua amb forma de llamp, en els mascles, però en les femelles la punta de la cua té forma de cor.

HàbitatEditar

Pikachu creix en àrees amb altes quantitats d'activitat elèctrica natural. És un Pokémon bastant corrent.

Se li pot trobar a camps amb abundants arbustos de baies i fins i tot en alguns boscos amb petits rius i llacunes per hidratar-se. Hi ha una colònia de Pikachu bastant coneguda al Bosc Verd, a Kanto.

És normal que els Pikachu de vegades s'endinsin a la ciutat a la recerca de menjar si hi ha escassetat en el seu hàbitat, encara que són molt tímids amb els humans. Solen viure en manades.

[2]Manada de Pikachu.

AlimentacióEditar

Pikachu és trobat en general menjant baies en estat salvatge. De vegades, en lloc d'enfilar als arbres, utilitza petites descàrregues elèctriques a la base de les baies, soltándolas i fent que caiguin a terra. Després les torra deixant anar una petita descàrrega sobre elles. També en cas de no trobar baies poden menjar insectes petits com Caterpie.

[3](Pikachu agafant una poma)

la major part de aquesta pagina es de WIKIDEX la enciclopedia pokemon ``pikachu´´